pondělí 12. ledna 2015

Recenze: Rachel Ward - Chaos (Čísla #2)



Autor: Rachel Ward

Název: Chaos (Čísla #2)

Originální název: The Chaos (Numbers #2)

Počet stran: 367

Nakladatelství: Egmont

Překladatelka: Marie Fulková

Databázeknih
Goodreads




Stručný děj: V druhém díle série čísla se setkáváme s Adamem, který má stejně jako jeho matka schopnost vidět datumy úmrtí lidí kolem sebe. Adam zděšeně zjišťuje, že mnoho lidí kolem něho má stejné datum. Tuší že se stane něco hrozného..
Sáru děsí její spolužák Adam k smrti. Mívá totiž děsivé vize. Všude kolem jsou plameny a on odnáší její dítě vstříc ohni..

Něco o autorce: Rachel Ward bydlí v Bath ve Velké Británii se svým manželem a dvěma dospívajícími dětmi. Má ráda čtení, časná rána, vegetariánskou stravu, sledování filmů a brambory ve všech podobách.
V současné době píše romány pro teenagery a mladé dospělé. Její první román, "čísla" byl zveřejněn v lednu 2009.


Moje dojmy: Podle recenzí které jsem si před začátkem čtení prostudovala, jsem se dozvěděla, že druhý díl by měl být o něco lepší než díl první. Na to jsem byla upřímně zvědavá, protože jak jsem psala ve své recenzi na první díl, tak mě kniha spíše zklamala. Proto mě recenze potěšily a s velkým očekáváním jsem se pustila do čtení.

Děj se odehrává o mnoho let po skončení prvního dílu. Adam, syn Jem, který se narodil na konci prvního dílu, zdědil po své matce nadání vidět datum úmrtí jiných lidí. Stejně jako jeho matka, z toho není vůbec nadšený. Zvlášť když až podezřele mnoho lidí má stejné datum úmrtí.
Adam je určitě sympatičtější hlavní hrdina než byla Jem. Na rozdíl od ní, mu nejde jen o sebe ale snaží se zachránit lidi kolem sebe. Není tak vulgární jako jeho matka ale co mu nemůžu odpustit, je jak Val neustále nazýval babkou a častoval ji výrazy jako "jdi do pr**le". Jo, byl sprostej, ale v porovnání s prvním dílem je to pořád ještě slabé kafe.
Nejvíc mě potěšilo, že se znovu setkáváme s Val, Pavoukovou babičkou. Tu zvláštní stařenku jsem si oblíbila už v prvním díle a proto jsem byla ráda, že v druhém díle dostala ještě větší šanci se projevit. Obdivuji její nervy. Mě kdyby někdo nadával do stařen, babek a posílal mě na určitá místa, asi bych se neudržela, vnuk nevnuk.
Nová postava a neméně důležitá, je Sára, Adamova spolužačka. Sára má svým způsobem taky zvláštní dar. Vidí ve snech budoucnost, jenže jen svoji. Má o Adamovi hrůzné sny a proto od něho utíká, stejně jako od své rodiny, ve které panuje temné tajemství. Nicméně Adama Sára neuvěřitelně přitahuje a něco ho k ní neustále táhne. Takže je jasné, že problém je na světě.

Příběh se odehrává v budoucnosti a vidíme tu tedy odlišnosti od našeho současného života, jako třeba čipy, které se hned po narození vpravují dětem pod kůži a díky němu vás může policie či sociálka najít kdykoliv a kdekoliv. U nás se tyto čipy dávají zatím jen pejskům, tak uvidíme jestli autorka náhodou taktéž nepředpověděla naši budoucnost:)

Dál už z děje nechci nic prozrazovat, jelikož bych hodně spoilerovala ale akce si užijeme více než v prvním díle, i když mě mrzí, že datum 1.1 2027, o kterém se vlastně točí celá kniha, není rozepsáno na trochu víc stránek. Přišlo mi to trochu odbyté, jako by autorce najednou začli docházet stránky v zápisníku, nebo co.


Obálku nemůžu pochválit ale ani nijak pomluvit. Je stejná jako v prvním díle, bílá, s jednoduchým nápisem a celou hromadou různě rozsetých čísel. Ale líbí se mi o trochu více než Na útěku, asi kvůli modré barvě kterou já ráda.

Jak už jsem psala výše, autorka poněkud opustila od vulgarismů, za což má u mě velké plus. Ovšem Adamovo chování k Val to plus zase rychle maže, jelikož osobně nemůžu vystát neuctivé chování dětí a teenagerů k starým osobám. Ještě více je tu nakousnuto téma problematických pubertálních dětí, jejich útěky z domova, drogování, problémy a neochota sžít se s okolím ale zároveň jejich skrytá touha po pochopení. Škoda že autorka i tuto problematiku trošku víc nerozvedla, ostatně stejně jako vyvrcholení knihy. Kdyby měla kniha o sto víc stránek, věřím že by jí to vůbec neuškodilo, právě naopak. Dočkáme se tu i nějakých úmrtí, rvaček a samozřejmě apokalypsy, takže kniha působí chvílemi vážně depresivně.
Námět příběhu byl velmi zajímavý, zaujal mě více než anotace prvního dílu ale doufala jsem v lepší zpracování. Nakonec z toho vyšla kniha, co nenadchne ale ani neurazí. Třetí díl si určitě přečtu a kdo ví? Možná budu příjemně překvapená. Hodnocení nechávám jako u prvního dílu.

Hodnocení:            3/5


2 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak u mňa táto kniha skončila ešte horšie a na goodreads som jej dala iba jednu hviezdičku. Prvý diel som nečítala, takže porovnať neviem a do tretieho sa nechystám. Zo začiatku ma námet zaujal, lenže ako píšeš aj ty, koniec mi prišiel dosť odbytý. Vlastne už od cca 1/3 tretiny do išlo dolu vodou. S postavami som sa nevedela vôbec stotožniť, Sára ma hnevala asi najviac a jej kapitoly by som najradšej preskakovala (lenže to by som preskočila polovicu knihy). Skrátka ma knha obrovsky sklamala na to, aké má vysoké hodnotenia.

    OdpovědětVymazat